مهندسی بهداشت حرفه ای جنوب

علم وهنر زندگی در دنیای تکنولوژی(بهداشت حرفه ای)

مهندسی بهداشت حرفه ای جنوب

علم وهنر زندگی در دنیای تکنولوژی(بهداشت حرفه ای)

۸ شغل خطرناک و مرگبار جهان

– کارگران معدن زغال سنگ

این شغل نیز جزء خطرناکترین شغل های دنیاست ، تعداد مرگ و میر کارگران معدن زغال سنگ در سال اخیر رو به افزایش بوده این در حالی است که با پیشرفت علم اکثر شغل های خطر ساز در حال ایمن شدن هستند.

 

– ماهیگیری صنعتی

 ماهیگیری صنعتی

بر اساس آمارهای جمع آوری شده در سال ۲۰۰۸ ، میزان مرگ و میر در صنعت ماهیگیری ۱۲۹ نفر از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر بوده است البته ۶۱ نفر هم آسیب جدی دیده اند. در این شغل افراد باید مدت های طولانی را در شرایط جوی سخت سپری کنند.

 

۲ – صنعت چوب

 صنعت چوب

در این شغل افراد برای درآمدی ناچیز ممکن است در برش یک تنه درخت یا یک الوار عضوی از بدن خود را از دست بدهند یا در هنگام قطع درختان نیز هر لحظه ممکن است جان خود را بر اثر افتادن درخت در مسیر اشتباه از دست بدهند.

 

۳ -  کشاورزی و دامداری

کشاورزی

در این شغل ها به طور متوسط سالانه ۴۰ نفر  در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند.

 

۴ – سازه های آهنی و صنعت فولاد

ذوب آهن

این صنعت با اندکی کاهش تلفات از ۷۶ نفر به ۴۶ نفر در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر باز هم جزو یکی از خطرناک ترین مشاغل دنیا است جان کارگران این صنعت در برخورد با گرمای فوق العاده زیاد ، دود و تجهیزات سنگین و مواد مذاب هر لحظه در خطر است.

 

۵ – کارگران فاضلاب، جمع زباله و بازیافت

با افزایش موسسات تجاری ، ساختمان های مسکونی و مناطق صنعتی همچنین افزایش حجم ترافیک نیاز هر اجتماعی به این مشاغل اجتناب ناپذیر است درحالی که این شغل با داشتن رکورد مرگ ۳۷ نفر از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در سال نیز یکی از شغل های خطرناک محسوب می شود.

 

۶ – خلبانان هواپیما

خلبانی

مرگ و میر کارکنان هواپیما به طور قابل توجهی در سال ۲۰۰۶ افزایش داشت اما امروزه با کاهش چشمگیری روبرو بوده است ، ۷۲ مرگ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر شاغل این صنعت پس خلبانی هم جزء شغل های خطرناک است !

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد